Onko suomalaisessa kodissa pakko olla sauna? Monelle (uskon, että suomalaisista 99% haluaa omaan kotiinsa saunan) kysymys on varmaan absurdi, mutta annapa, kun valoitan meidän tilannetta.
Nykyisessä kodissamme on sauna. Hieno löylyhuone, jota käytetään vuodessa maksimissaan viisi kertaa. Eli noin 360 päivää vuodessa meidän sauna toimii pääasiallisesti miehen treenikamojen säilytyspaikkana. Tässä kohtaa voisi kyseenalaistaa asian ja miettiä, että jos jättäisi saunan kokonaan pois ja keskittyisi tekemään kylppärin, joka palvelee enemmän meidän tarpeita.
Tuleva kylpyhuone on yhteydessä kodinhoitohuoneeseen. Molemmat kaipaavat pikaisesti remonttia, joten tässä vaiheessa ajattelimme käydä myös ammattilaisten juttusilla. Huomenna on vuorossa ensimmäinen tapaaminen kylpyhuoneen ja kodinhoitohuoneensuunnittelussa. Katsotaan, millainen ehdotus on tulossa ja kuinka siellä suhtaudutaan saunan pois jättämiseen.
tiistai 17. joulukuuta 2013
maanantai 16. joulukuuta 2013
Värikartat muksujen huoneisiin
Jostainhan koko projekti on aloitettava. Päädyin pohtimaan muksujen huoneiden värimaailmaa - se tuntuu paljon helpommalta, kuin minkään muun miettiminen tällä hetkellä.
Kollaasissa viehättää reippaan keltaisen yhdistäminen pastellisävyihin. Lattiaan tulee vaalea parketti, mitä luultavimmin saarnia. Yhdelle seinälle tapettia, loput jätetään valkoisiksi, jollei lähdetä hulluttelemaan ja maalata osaa yhdestä seinästä liitutaulumaalilla. Näkisin tämän värimaailman soveltuvan molemmille lapsista, mutta tällä hetkellä tuntuu, että tämä värimaailma voisi olla enemmän meidän pojan näköinen.
Selkeästi hempeä roosa värinä miellyttää. Vaikkakaan en välttämättä haluaisi tytön huonetta täyttää vaaleanpunaisen eri sävyillä, on sinne varmasti jossain muodossa roosaa tulossa. Vaikka sitten ainoastaan valaisimessa.
Koska muksujen huoneet ovat vierekkäin, niin kivana jujuna voisi olla, että molemmissa huoneissa on samanlainen valaisin katossa, olkoonkin erivärisenä. Kirkkaan keltaista tulee ripauksena molempiin huoneisiin.
Nämä on tämän hetken mietteet - rempan aloittamiseen on aikaa n. 2 kk.ta, joten vielä voi mieli muuttua.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)


